Sitsträning.

Ett av mitt stora problem just nu är att sitta ner när magneten travar, det är jättesvårt. Han har stor trav och jag skjuter fram skänklarna för att sitta bättre. Så denna vecka har jag en vecka utan stigbyglar. Dessutom måste jag vinkla om hela benet för att få en bättre sits. Hello träningsvärk!
 
Igår började jag med att flytta mycket åt sidan, skänkelvikningar, flytta rumpan lite bakdelsvädningar. Han var fin i skritten och har mer och mer börjat hitta en stadig form. Han blev lite stressad ibland när jag plötsligt lägger till en skänkel och allt går i 190. 
 
När jag började trava så tappar han formen helt eftersom jag hoppar och studsar åt alla håll. Hade någon sett mig hade de nog trott att det var första gången jag travade, det kändes så. Händerna och armarna flaxade och jag studsade. Tänkte att hur kan det vara så svårt? 
 
Jag avslutade med att göra lätt B:1 an. Det gick sådär. Jag studsade runder i traven och han ville inte fatta höger galopp dirket. Men, men. Det blir mer sitsträning och vi ska bli bättre och bättre :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Linn

Mitt namn är Linn och denna blogg kommer handla om mitt liv som består av min häst Magnetic Media (magneten) och mitt pluggande mot att bli lågstadielärare. Väl mött!

RSS 2.0