Tisdag

Idag var jag i stallet tidigt. Vid halv tre, det är skönt att kunna vara där tidigt så man kommer hem tidigare :). Jag red med gummiband på magneten idag. Jag började med att skritta fram utan dem och sen satt jag på dem. Han kom ner i en fin och avslappnad form. Jag kunde spänt in dem mer men tänkte att första gången kan de sitta lite lösare. Han travade fint och lugnt, men ibland sprang han iväg lite. Man får inte tappa rumpan bara för att halsen är böjd. Vi gjorde lite enkelbyten och galopperade och travade, för att han ska få känna på gummibanden. När jag ridit en stund tog jag av dem igen för att försöka hitta tillbaka till samma känsla. Det gick faktiskt bra, han behöll en bra form men drog upp huvudet i avsaktningarna. Jag måste säga att det var en väldigt trevlig häst jag satt på idag :). Avslutade ridpasset med att ta av gummibanden och sen fick han rulla sig och gå runder lite i ridhuset.
 
Måste bara avsluta detta inlägg med en länk. Två jättesöta kaniner som pussas :)
http://www.youtube.com/watch?v=DxOmh658_eE&feature=related :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Linn

Mitt namn är Linn och denna blogg kommer handla om mitt liv som består av min häst Magnetic Media (magneten) och mitt pluggande mot att bli lågstadielärare. Väl mött!

RSS 2.0