Hestnet.se

Jag satt imorse och tittade lite på hestnet.se. Man drömmer sig bort lite, vill ha ny häst, kan inte sälja magneten, vill ha ny häst, kan inte sälja magneten. Känner att jag vill göra saker som magneten inte klarar av. Vi har utvecklats enormt, men jag vet att han inte kommer komma upp på niverna jag vill upp på. Jag vet att skulle vi börja tävla lokalt så skulle vi troligtvis bevaka sistaplatserna. (jag vet det är ritten och inte procenten som räknas) men det hade varit kul att vara en konkurrent. Jag sitter ofta och tittar på de andra i stallet och de verkar ha det lättare, ta det rätt jag vet att det inte är lätt även om det ser ut så. Men en halt från trav är en halt och inte skrittsteg och sen ett stretande mot handen för att kanske stå still. Magneten är travare och därför har han det svårare än ett halvblod tex. Han går inte helt rent och hans galopp är inte den bästa. Nej, jag känner mig redo för större utmaningar, men ändå. Det är magneten jag skulle behöva sälja. Min lilla mäggie, som varit där i vått och torrt. Det blir funderingar och en och en annan vinst på lotto först....
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Linn

Mitt namn är Linn och denna blogg kommer handla om mitt liv som består av min häst Magnetic Media (magneten) och mitt pluggande mot att bli lågstadielärare. Väl mött!

RSS 2.0