Veckoschema

Det var verkligen längesen jag bloggade, vet inte om jag är så bra på det. Kommer aldrig på några intressanta saker att skriva... :P Men ni kanske är intresserade av bilder och inte så mycket text? Uppdateringar från stallet när jag är där? Det blir dessvärre mycket mobilinlägg då. Men ska försöka få upp modet igen och kanske blogga liiiiite oftare :)
 
Magneten har varit spänd och jättespringig de senaste två veckorna, och jag har låtit honom komma undan med en massa trams han hittar på. Som att inte stå still när jag spänner sadelgjorden, när jag sitter upp. Dra upp huvudet när vi gör halt osv. Men nu ska jag jobba hårdare på detta än någonsin. Det är en massa trams och han blir inte lugnare av att jag bara travar för att han blir "lite" lugnare då. Det är verkligen jättetråkigt när han håller på såhär, tappar helt lusten att rida och då blir vi båda lidande för det... 
 
Ett litet veckoschema kanske?
Måndag: Bommar, ev. hinder. Underhålla honom, så han måste tänka.
Tisdag: Jobba med halter och igångsättningar, hålla honom lugn.
Onsdag: Uteritt?
Torsdag: Dressyr, kanske med gummiband om han inte blir för spänd.
Fredag: Ännu mer dressyr, få ordning på allt
Lördag: Lite nh?
Söndag: Vila
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Linn

Mitt namn är Linn och denna blogg kommer handla om mitt liv som består av min häst Magnetic Media (magneten) och mitt pluggande mot att bli lågstadielärare. Väl mött!

RSS 2.0