Onsdag.

Idag började jag skolan 8.15 och fick gå upp tio över sex. Det blir att gå och lägga sig tidigt ikväll. 
 
Ute hos magneten så var allt bra med benet. Det är fortfarande ett sår men läker fint. Tänkte inte rida idag men det blev en stund i ridhuset ändå. Hans galopp har blivit jättefin både i höger och vänster. Blir ibland förvånad över att han helt plötsligt kan galoppera så fint. Blir bara mer och mer taggad på att rida och utvecklas med honom då.
    Vi lyckades även med förvänd galopp i vänstergalopp och högervarv. Blev helt förvånad att han kunde det så lätt. Men i höger lyckades vi inte riktigt än. Men det kommer.
 
Inte lätt att ta bilder där hela han syntes eftersom han följde efter mig när jag backade.
 
Vår hemmagjorde variant. Jag var orolig för att han skulle slå i sitt sår när vi red. Så vi lindade, men lindornas fäste var uselt så vi tejpade så det skulle hålla, vilket det gjorde. Inget jag skulle rekommendera om man ska rida längre pass. 
 
Lindad och klar i måndags när såret fortfarande blödde.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Linn

Mitt namn är Linn och denna blogg kommer handla om mitt liv som består av min häst Magnetic Media (magneten) och mitt pluggande mot att bli lågstadielärare. Väl mött!

RSS 2.0