Onsdag

Magneten kändes lite konstig igår. Sprang jättesnabbt i galoppen och ville inte sansa sig och spände sig som bara den. Jag la fram fyra bommar varav två var upphöjda. Sen ett kryss. Och inget verkade stämma, han förstod inte att man kunde trava mellan. Det kändes som om jag la upp ribban lite för högt. Ibland glömmer jag att han inte kan det där med markarbete så bra. Han förstår inte riktigt varför han inte ska hoppa över dem. Så jag lägger upp nivån för högt, han har börjat lära sig att trava mellan bommar (fast inte igår). Så idag blir det lite barbacka skritt, han har haft lite vittsnor efter ridpassen denna vecka. Så det blir lungt idag och imorgon. Så får vi se hur det ser ut på fredag :).
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Linn

Mitt namn är Linn och denna blogg kommer handla om mitt liv som består av min häst Magnetic Media (magneten) och mitt pluggande mot att bli lågstadielärare. Väl mött!

RSS 2.0