Planering.

Den 20 maj är det dags för pay and ride i dressyr. Så jag står nu mellan valet och kvalet om jag ska ställa upp i LC:2 och LB:1 eller LB:1 två gånger? Om jag ställer upp i bara LB:1 så kan jag mer fokusera på ett program och de saker vi behöver jobba med istället för att behöva öva in två program och slarvrida igenom dem för att ha gjort dem. Hmm, behöver fundera känner jag.
Dagens ridpass gick helt okej, jag försöker få honom att få upp framdelen och att han får in bakdelen och bakbenen under sig. Jag kände störst skillnad i traven, för han bär sig på ett annat sätt och kan få fram frambenen mer, vilket vi vill.
Att öva på:
Från galopp till trav utan pass mellan.
Högergalopp.
Vad vi kan:
Trava långsamt och helt okej samlat.
Vänster galopp.
Skritten.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Linn

Mitt namn är Linn och denna blogg kommer handla om mitt liv som består av min häst Magnetic Media (magneten) och mitt pluggande mot att bli lågstadielärare. Väl mött!

RSS 2.0