Moorlands Totilas.

Hade inget och göra på lunchen idag så jag googlade moorlands totilas och som ni kanske kommer ihåg sa har jag gjort ett inlägg med honom innan och om hur fantastisk jag tycker den hästen är. Det jag dock inte för mitt liv förstå är hur ägarna till Totilas kunde sälja honom? Hur många x antal miljoner hde än fick så var det ändå TOTILAS de sålde. Jag håller fullt med en av kommentartorerna sa när Edward red världsrekordet "Vi kommer nog aldrig mer att få se en sådan häst". Enligt wikipedias (osäkra?) källa så var Paul Schockermöhle intresserad av att köpa Totilas 2010 och budet på hästen gick från 9 miljoner pund till 15 miljoner pund! Nu är det Mattihas alexander Rath som rider totilas. Ska bli spännande att se dem i OS :)

Här är när Edward Gal rider på olympia.

http://www.youtube.com/watch?v=vEvGcIVoHW4


Här är när Mathias Rath rider.
http://www.youtube.com/watch?v=qFv3vLN-oN8&feature=related



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Linn

Mitt namn är Linn och denna blogg kommer handla om mitt liv som består av min häst Magnetic Media (magneten) och mitt pluggande mot att bli lågstadielärare. Väl mött!

RSS 2.0