Bete.

Hästarna gick ut på betet igår, jag var och hälsade på magneten innan idag. Han såg nöjd ut, stod och betade. Dock var hans ben lite svullna, det beror nog på att han äter gräs som är väldigt frodigt och då (har jag hört) kan vatten samlas i benen. Sen har han lite gallor också. Imorgon blir det en ridtur, när han står på bete brukar jag rida varannan dag. Tycker att hästarna ska få vila också, de går hela året och behöver också få vara. Sen förstår jag om man tävlar mycket att hästen inte kan stå på bete och tappa kondition och bli tjock. Magenten kommer få en eller två veckor helt ledigt senare i sommar, får se om jag ska på semester eller dylikt.
Hur gör ni med era hästar? Går de på bete eller bara bete på dagarna och står inne på natten?





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Linn

Mitt namn är Linn och denna blogg kommer handla om mitt liv som består av min häst Magnetic Media (magneten) och mitt pluggande mot att bli lågstadielärare. Väl mött!

RSS 2.0