Lördag.

Det blev inget blogginlägg igår eftersom jag och hanna var och såg på popcorn, det är en musiktävling. Jag körde ner till stan så det blev en nykter kväll för mig. Skönt att kunna köra hem och inte behöva vänta på bussen och frysa.

Jag känner mig jättetrött nu, även om jag sov bra inatt. Kanske börjar dra på mig hannas förkylning... Det känns konstigt att sitta hemma en lördag när jag alltid annars brukar vara ute, men bra att ha en lugn helg för en gångs skull.

Idag var jag på trädgårdsmässan, min lilla smyghobby. Jag älskar att plantera blommor och kryddor. Idag införskaffade jag frön till olivträd och en paprika planta. Olivträdet kommer ta många år på sig och det kommer nog paprikan också göra, så det är långsamma skötebarn. Sen har jag mina ringblommor som jag planetrade i sommras och som höll sig ända till runt januari sen kom frosten och då dog de. Men hade det inte frusit så hade de nog fortfarande stått, så det blir att planetra nya nu till våren. Lite om min smyghobby, har ni någon smyghobby?








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Linn

Mitt namn är Linn och denna blogg kommer handla om mitt liv som består av min häst Magnetic Media (magneten) och mitt pluggande mot att bli lågstadielärare. Väl mött!

RSS 2.0