Internationella kvinnodagen.

Idag är det som uppmärksammat den internationella kvinnodagen. Och självklart är jämnställdshetsfrågan i fokus mer än någonsin nu. Jag personligen blir bara förbannad när jag tänker på den. Att det ens är skillnad på kvinnor och män är totalt absurt. Det som skiljer en man från en kvinna är snoppen, (ja där står snopp. Fy linn använda sådana ord på internet. ) Annars har män och kvinnor samma kroppsdelar, de rör sig på samma sätt, de tänker på samma sätt, de fungerar på samma sätt. Det sas att om kvinnan avstod mannen i 60 år skulle männskligheten dö ut. Ja då alla män hade ni kanske gett oss samma lön.

Jag hade som en plan till mitt projektarbete förra året att skriva om jämnställhet och då fota kvinnor utklädda till män och män utklädda till kvinnor. Jag funderade även på att om en tjej hade klätt ut sig som en man (det skulle då vara så verklighetstroget att man trodde att kvinnan var man) och gå till en jobbintervju eller liknande och se om denne hade fått samma lön när hon var man som om hon sen bevisade att hon var kvinna. Undra vad som hänt om någon gjort så eller om det har hänt.

Kvinnor är starka. Inte kvinnor är starka men. Inte kvinnor är starka fast. Inte kvinnor är starka ibland. Kvinnor är starka punkt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Linn

Mitt namn är Linn och denna blogg kommer handla om mitt liv som består av min häst Magnetic Media (magneten) och mitt pluggande mot att bli lågstadielärare. Väl mött!

RSS 2.0