Horseman ship och dressyr.

Idag blev det ingen ridning utan mer horseman ship och försök till lite trickträning. Det gick sådär, magneten var väldigt intresserad av morötterna och gjorde så gott han kunde. Jag tycker att det är bra att variera träningen och att inte bara rida, rida, rida utan även träna hästen mentalt. Imorgon blir det dock dressyrträning, tänker inte lägga vikt vid att han ska gå på tygeln utan mer tempoövningar och att han ska lyssna på mig. Jag tror att om jag gör detta så kommer formen efterhand. Dressyren är otroligt viktigt för att all ridning ska funka och eftersom det är tävling på söndag så får vi öva på att få honom samlad och att han lyssnar :)


 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Linn

Mitt namn är Linn och denna blogg kommer handla om mitt liv som består av min häst Magnetic Media (magneten) och mitt pluggande mot att bli lågstadielärare. Väl mött!

RSS 2.0