Hoppning.

Idag var det hoppträning på schemat. Vi måste träna inför tävlingen på söndag. Vi hade tre hinder uppe, ett räcke och en kombination. Jag ville börja lågt så magneten inte skulle börja vägra för att jag tyckte det var högt. Sofia hjälpte mig med och vi fokuserade på kontroll och att hästarna inte skulle rusa mellan hinderna och efter. Det gick jättebra och det kändes som om magneten lyssnade och kunde trava långsamt innan hindret och jag kände att jag hade kontrollen. Inte som det varit förr där han gärna rusat mellan hinderna och han har bestämt tempot. När det går bra så vill jag gärna höja även om jag aldrig hade börjat hoppa på den höjden. Så vi slutade på 70 cm. Jag var jätteglad över att vi kommer över, och ett flertal gånger också. Så träningen gick super.

Imorgon ska jag ut till stallet tidigt och träna igenom dressyrprogrammet någon gång. Blir inte så hård ridning eftersom vi behöver krafterna tills på söndag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Linn

Mitt namn är Linn och denna blogg kommer handla om mitt liv som består av min häst Magnetic Media (magneten) och mitt pluggande mot att bli lågstadielärare. Väl mött!

RSS 2.0