Dressyrträning.

Nu har jag jobbat igenom hela lätt B:1:an till km:et.

Positiv: Han hade jättefin trav och vänster galopp gick kanon. Han lyssnade väldigt fint också.

Negativt: Han vill inte stå still där vi ska göra halt men har börjat lära sig. Han kan inte sakta av till trav från galopp. Han ville hellre fatta vänstergalopp än höger i höger varv.

Sammanfattning: Vi jobbar på det som inte funkar men tittar inte bara på det som är dåligt utan även det som går bra. Jag försöker uppmuntra magenten hela tiden så han vill jobba och fortsätta.


Här ser ni hur stövlarna ser ut. På ett ungefär.


Jag fick hålla i tyglarna så han inte skulle gå iväg x)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Linn

Mitt namn är Linn och denna blogg kommer handla om mitt liv som består av min häst Magnetic Media (magneten) och mitt pluggande mot att bli lågstadielärare. Väl mött!

RSS 2.0