Dramatik i stallet.

Idag när jag skulle tvätta magnetens svans och mann så jag band upp honom ute eftersom elen gått inne i stallet och det var skönt väder ute. När jag skulle gå och hämta vatten så kastar han sig bakåt och blir hängande i linorna. Han var lite skärrad efteråt men stod stilla sen, det var både tur och otur att linorna inte lossnade. Om det lossnat så hade han satt sig bak och kunde skadat sig och att det inte lossnade känns lite läskigt, det är säkerhetslinor som ska lossna lättare. Vet inte vad han blev rädd för men grimman gick sönder. Sen fick jag tvätta klart honom i grimskaft och slutade med att sätta fast honom igen och då var det lugnt. Alltid lämna platsen med att ha utsatt honom för det han är rädd för. Så han får se att det inte är farligt. Men det gick bra till slut ingen skada skedd.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Linn

Mitt namn är Linn och denna blogg kommer handla om mitt liv som består av min häst Magnetic Media (magneten) och mitt pluggande mot att bli lågstadielärare. Väl mött!

RSS 2.0