Idag.

Idag jobbade jag till två, sen var jag ute hos magneten. Tänkte bara longera idag men så skulle amanda rida så då gjorde jag det också. Tänkte trimma lite, men märkte att magneten inte var så med på det. Han mest sprang på och vill inte som jag, så vi galopperade några varv och travade lite. Imorgon ska det bli longering tror jag. Det är mycket roligare att rida med andra än själv så vi får se vad som händer.

Ev. så skulle vi lösahoppa på måndag. I stallet brukar de ha så att de har löshoppning en gång i månaden. De hade det dagen efter att jag flyttade dit magneten. Jag tycker det är ett jättebra sätt att kunna variera sin hantering med hästen att den får röra sig fritt i det tempo den tycker passar utan att en ryttare sitter och har sig. Det är även därför jag brukar släppa magenten efter att jag ridit eller longerat i ridhuset så han får rulla sig och springa runt lite själv. Vilket jag själv tror att han gillar, han brukar alltid rulla sig direkt efter att jag släppt honom.
Gör ni också så?





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Linn

Mitt namn är Linn och denna blogg kommer handla om mitt liv som består av min häst Magnetic Media (magneten) och mitt pluggande mot att bli lågstadielärare. Väl mött!

RSS 2.0