Bus i ridhuset.

Hej allihopa!

De har gått ut med en klass 1 varning här i skåne. Läskigt med storm! Hur är det hos er? Innan när jag red så gick magneten jättefint, han brukar annars stressa något otroligt och inte skritta eller något. Men efter skrittarbete i tjugo minuter började han samla sig och det gick riktigt bra. Han kunde trava ökad trav med böj på nacken och gå fint även i höger varv. Eftersom han är travare så är han väldigt vänster...

Jag var på hööks innan och köpte nytt schabrak och nytt grimskaft och vantar. Det kan bli en bild på schabraket imorgon, det är brunt med krämvit rand runt. Superfint!

När jag ridit klart så skulle jag mocka ridhuset och då fick magenten springa runt lös. Han såg sig i spegeln som finns i ridhuset och travade dit och gnäggade men när han kom fram så nådde han inte upp att se sig själv så han undrade nog var hästen tog vägen. Han gjorde så några gånger. Lille pluttehäst trodde det fanns fler hästar i ridhuset.. Har era hästar några roliga egenheter?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Linn

Mitt namn är Linn och denna blogg kommer handla om mitt liv som består av min häst Magnetic Media (magneten) och mitt pluggande mot att bli lågstadielärare. Väl mött!

RSS 2.0