Vattenledningarna

Jag hade som kännt en vattenläcka i min box för kanske två veckor sen. Igår hade vattenledningen till vattenkoppen töat så det droppade vatten igen! Tycker det känns lite osäkert att ha magneten i boxen när det är tredje vattenskadan i stallet på kanske två veckor. Det var även en annan häst som hade en vatteläcka. Han har bytat box helt. Sen fryser ju vattnet i hagarna så hästarna står utan vatten om dagarna för att det fryser på nätterna. Vi håller på att fylla på dem igen men på morgonen är det fruset igen...

"En mild vinter utan snö är värdelöst. Hagarna blir så leriga och söndertrampade att det är med magknip man släpper ut hästarna. Men, det finns en fördel med en mild vinter.

Man slipper nämligen oroa sig för att vattnet ska frysa i hagen. Hur gör ni när det fryser till ordentligt, hur fixar ni så att era hästar får tillgång till vatten i hagarna?"

http://equipage.se/item/1299-hur-fixar-ni-vattnet-i-hagarna

Jag håller med skribenten, vad är bäst en kall vinter där det är halt och snöigt eller en vinter där det är lerigt och halt? Hur gör ni med vattnet till era hästar och har ni haft liknande vattenläckor?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Linn

Mitt namn är Linn och denna blogg kommer handla om mitt liv som består av min häst Magnetic Media (magneten) och mitt pluggande mot att bli lågstadielärare. Väl mött!

RSS 2.0