Kaos i stallet.

Idag i stallet så hade magentens vattenkopp frusit så jag satt in vattenhinkar och åkte till jobb. Under tiden jag jobbade och utan min vetskap tack och lov(jag hade fått panik) så hade en vattenledning i magnetens box gått sönder så det hade sprutat vatten i hela boxen. Det hade tydligen varit så mycket vatten att de fått tömma hela boxen och skopa ut vatten och sen lägga in spån och ny halm. Tur att det inte hände under natten, speciellt nu när det fryser så fort. Stackars mageneten han måste frusit något fruktansvärt om hovarna. Men nu har de fixat ledningen men ändå ska det komma en man och kolla till den imorgon, får verkligen inte hoppas att det händer igen.

Jag är sugen på att köpa färgglada benlindor och schabrak. Men jag vet inte vilken färg. Sen tänker jag om det är bättre att köpa ponnylindor. De är ju kortare så det låter som om det är lättare att linda med. Men sen får de inte bli för korta. Någon som har ponnylindor till sin häst?



www.hooks.se


Fint va :). Men vilken färg?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Linn

Mitt namn är Linn och denna blogg kommer handla om mitt liv som består av min häst Magnetic Media (magneten) och mitt pluggande mot att bli lågstadielärare. Väl mött!

RSS 2.0