Tema hälsa.

Jag har börjat att träna lite hemma, lyfter lite vikter och gör sit ups och så. Men jag blir så irriterad när jag berättar för andra att jag ska banta. Då får man kommentarer som "men du är så smal" "men sluta jag behöver banta". Men det är såhär att ja jag är inte tjock, dock har jag kurvor, jag har höfter jag har rumpa jag har "lovehandels"dock tycker jag det är snyggt med kurvor och påstår inte att man ska vara smal som en pinne, sen finns det dem som är smala och har svårt att lägga på sig vikt och verkligen försöker. Det får bli del 2 på detta lilla hälsotema. Fettet sätter sig överallt på mig och inte tex bara på magen vilket gör att det inte syns lika mycket eller lika snabbt (dåligt eller inte välj själv). Och för att göra detta lite mer "man kan vara fett på insidan bla, bla, bla" så gjorde jag det enkla och sanningsenliga bmi testet. Yes jag kör ut det på nätet. Jag är 169 cm lång och väger 70 kg vilket ger mig ett bmi på 24.5. För er som inte riktigt har koll så kan jag avslöja att över 25 så är man överviktigt. Som jag började så nej jag är inte tjock men fettet sitter inne i kroppen också, jag kan se smal ut men låter inte bedras av utsidan. Så jo jag kanske bör börja tänka på vad jag äter för man får bara en kropp och detta är början på resten av ditt liv!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Linn

Mitt namn är Linn och denna blogg kommer handla om mitt liv som består av min häst Magnetic Media (magneten) och mitt pluggande mot att bli lågstadielärare. Väl mött!

RSS 2.0