Söndag.

Idag var det tävling, igen. Börjar bli en veckovana nu. Det var kungshults ryttarförening som ordnade idag. Jag var anmäld till 50 cm men tänkte hoppa 60 om det kändes bra. Jag hoppade fram på 60, vilket är ett enormt steg för mig eftersom jag har sån hopprädsla, känner att den börjar bli bättre nu. Vilket är kanon.

I 50 fick vi ett förarligt stopp, han travade i kurvan och vi kom snett. Han kunde hoppat men valde att stanna. Det gör inte så mycket eftersom han hoppade fint resten av banan. Så när jag var klar efteranmälde jag mig till 60 cm. Jag kände att jag vill åka därifrån med ifall en felrid runda. 60 gick jättebra, han hoppade som inget annat och jag känner att jag kan börja slappna av och är inte så nervös innan. Dock behöver man lite adrenalin och nerver så man inte blir för avslappnad. Det blev hursom helst en felfri runda på 60 cm. Jag är jättenöjd med både mig och magenten som har utvecklats jättemycket på sistonde. Nu blir det tävling på fredag, 50-60 och sen km i dressyr på måndag. Sen blir det vila från tävlingar ett tag till. Eller?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Linn

Mitt namn är Linn och denna blogg kommer handla om mitt liv som består av min häst Magnetic Media (magneten) och mitt pluggande mot att bli lågstadielärare. Väl mött!

RSS 2.0