Lille magenten.

Idag när jag skulle ta in magneten från hagen så hände det grejer. Han är lägst i rang och de andra två hästarna som är höga i rang ville in före. Så magneten bakar och fastnar i staketet och öppningen som jag håller i handen. Han hinner bort till en kulle som finns i hagen innan det tar stopp. Han sitter fast i linorna och en av träpelarna som sitter i marken har lostnat detta gör även att han går omkull. När jag äntligen får tag i honom så sitter grimskaftet över nacken och runt benet med en stålanordning som ska vara elastisk insnurrad.

Hela kalaset slutar med att han får ett skrubbår på vänsterbog och veterinären fick klippa bort en hudflik om höll på att lossna från underläppen. Han får medecin nu som han ska äta i fem dagar och jag ska gå ut och gå med honom tills han blir bättre. Känns irriterande att det händer innan km:et. Jag är besviken eftersom jag tränat så mycket och var verkligen pepp för detta. Men det viktigaste är att han mår bra nu och att det inte blev värre. Jag vågar inte tänka på vad som skulle kunna hänt.

Min lille magneten <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Linn

Mitt namn är Linn och denna blogg kommer handla om mitt liv som består av min häst Magnetic Media (magneten) och mitt pluggande mot att bli lågstadielärare. Väl mött!

RSS 2.0