Att gå upp i vikt.

Att gå upp i vikt är lika svårt som det kan vara att gå ner i vikt. Men idag är det mer taburbelagt att prata om de som har svårt att gå upp vikt. I dagens tidningar och över internet ser vi hur mycket annonser om "hur du går ner snabbt i vikt" "bli smal innan sommaren" och "så tappar du 15 kg på 4 veckor med denna metod" osv,osv. Om vi ser en tjock person kanske fler av oss tänker "du borde gå ner i vikt" men om vi ser en smal person tänker vi nog sällan "du bör gå upp i vikt" utan vi tänker "anorexia!". Det är därför vi bör lyfta fram de som faktiskt försöker lägga på sig vikt och har väldigt svårt med det. Det kanske hade hjälpt en del om tidningar börjat med annonser om att kunna gå upp i vikt. På ett hälsosamt sätt, inte genom att äta godis och skräpmat. "Gå upp 5 kg genom att träna det och det". Jag vill avsluta med ett citat som är så sant och bra. 

Hur många skulle säga åt en överviktig som sträcker sig efter en kaka ”Ska du verkligen ta en kaka till, du som är så tjock”? Men ingen tvekar att säga: "Du som är så smal, ta en kaka till – du behöver lägga på dig.”

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Linn

Mitt namn är Linn och denna blogg kommer handla om mitt liv som består av min häst Magnetic Media (magneten) och mitt pluggande mot att bli lågstadielärare. Väl mött!

RSS 2.0